Kundtjänst

Välkommen till Yourgears värld av trumstockar och creations!
Vi som driver den här sidan är passionerade i trummor och älskar att nörda ner oss i olika stockar och rods och vispar och trummor överhuvudtaget! Med andra ord vi älskar trummor!
Just nu har vi i huvudsak Kanadensiska märket Headhunters här och det är inte för att det inte finns annat att erbjuda därute utan för att andra redan gör det och endast vi erbjuder Headhunters vilka är helt unika i det de gör. Jo, det finns fler musikaffärer i Sverige som erbjuder Headhunters men de kommer faktiskt från oss.
Om det finns något du är intresserad av men funderar på hur de låter eller hur du ska använda dem, kika på de videos vi har lagt upp under produkten. Eller hör bara av dig till oss så hjälper vi dig rätt.

Välkommen! Magnus

Hur handlar jag?

  1. Välj kategori och den produkt du är intresserad av. Välj antal och klicka på “Lägg i varukorgen.” Produkten placeras automatiskt i din varukorg. Alla priser är inklusive moms.
  2. I varukorgen ser du beloppet du har handlat för. Vill du se dina produkter, ta bort eller ändra antal så klickar du på “Visa varukorg” eller “Till kassan”.
  3. I kassan loggar du in eller registrerar dig som kund (om du inte handlat tidigare). Du kan givetvis handla även utan att registrera dig!
    Det är viktigt att du anger rätt e-post adress då orderbekräftelsen med ditt ordernummer skickas till den e-post adress du anger.
  4. Du kontrollerar din order och väljer hur du vill betala. Du godkänner våra köpvillkor och går vidare genom att klicka på “Slutför köp”.
  5. Du skickas nu till Paypal’s betalsida och väljer antingen att logga in på ditt Paypal konto, om du har ett, eller väljer Betala med kort för direkt betalning. Du behöver alltså inte skapa ett Paypal konto om du inte har ett. Vill du hellre betala med Swish kontaktar du oss med ett mail på info@yourgear.eu så hjälper vi dig med det!
  6. Din order skickas till oss samtidigt som du får en bekräftelse med e-post.
  7. Varor i lager levereras vanligtvis inom ett par arbetsdagar.

Handlar du Merch gör du det via vår shop på Spreadshirt. Den varukorgen samt kassan går via Spreadshirt och inte via yourgear.eu. Du handlar stockar och creations på yourgear.eu och t-shirts via Spreadshirt.

Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta oss.

Vi hoppas du blir nöjd med din beställning!

Köpvillkor

Allmänt

För dig, som är privatperson, gäller Distansavtalslagen (se nedan angående ångerrätt) samt Konsumentköplagen, som har strikta bestämmelser, vilket innebär att lagen gäller, trots att du har avtalat om något annat. För företag, inklusive enskilda näringsidkare, gäller Köplagen, som är dispositiv, vilket innebär att avtal mellan företag gäller i första hand före lagen.

Vi följer Personuppgiftslagen (GDPR). När du, som är privatperson, registrerat dig och gjort din beställning, godkänner du också att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamhet för att på bästa sätt kunna fullföra våra åtaganden gentemot dig. Vi skyddar dina uppgifter enligt GDPR, och du har rätt att få ta del av uppgifterna samt att få dessa raderade om du så önskar. Vi sparar inte mer uppgifter om dig än att vi kan fullfölja din beställning, dvs namn, leveransadress, telefonnummer, e-post adress samt IP adressen du handlade från. Skulle något villkor befinnas ogiltigt enligt vad som gäller enligt svensk eller EU rätt ska detta inte innebära att köpvillkoren i sin helhet blir ogiltiga utan det ogiltiga villkoret ska i så fall ersättas med likvärdig lagenlig text.

Betalning och Leverans

När du lagt varor i varukorgen och går till kassan, framgår vilket betalningssätt som gäller. All priser är inklusive moms. Leverans kommer att ske inom 7 dagar såvida det inte framgår vid beställningen att leveranstiden är längre.

Utöver priset kan det tillkomma kostnader för frakt. Dessa kostnader hittar du längst ned på sidan och i kassan när du ska checka ut. Normalt tillkommer inga ytterligare avgifter, men om så är fallet vill det klart framgå under beställningsprocessen.

I webbutiken kan varor eventuellt vara markerade med att det bara finns 1 kvar i lager. Det går inte att göra en beställning som delorder därför kan du inte beställa mer än det som vi för tillfället har i lager. Skulle du sakna något så hör du bara av dig så ser vi till att ta hem det till lager och du kan därefter göra din beställning i webbutiken. Delleveranser sker endast på din begäran och medför ytterligare fraktkostnad för dig.

När du gör din beställning framgår det i kassan vilket leveranssätt, som gäller. Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. Leverans sker just nu endast inom Sverige och till Finland, om inte annat anges.

Vi skickar ditt paket med PostNord. Paketet kommer att hamna i din brevlåda eller ditt utlämningsställe 2-3 dagar efter att vi har skickat iväg det.

Oavhämtad försändelse

Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss, och vi kan då komma att debitera dig en skälig summa för frakt- och administrativa kostnader.

Ändring av beställning

Du kan göra ändringar i din beställning av lagerförda varor fram till dess att beställningen har behandlats. Skicka oss ett mail bara så hjälper vi dig. Om ändringen godkänns kommer eventuella prisdifferenser att regleras enligt det pris, som gäller vid ändringstidpunkten. Privatpersoner har ångerrätt, se under rubriken ”Ångerrätt”.

Avbeställning

En avbeställning är inte giltig förrän du mottagit bekräftelse från oss. Du kan avbeställa din order utan kostnad för dig fram till dess att beställningen har behandlats. Efter denna tidpunkt är du, som beställt till ditt företag, skyldig att ta emot leveransen. Privatpersoner har ångerrätt, se under rubriken ”Ångerrätt”.

Ångerrätt

Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Du har dock inte ångerrätt om det pris, som du sammanlagt ska betala understiger 400 kr. Du har heller inte ångerrätt om du beställt en vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel. Du står själv för kostnaderna av returfrakt och enligt lag kan komma att få betala för en varas värdeminskning i den mån den beror på att du hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Ångerfristen börjar löpa den dag du mottagit varan. Om du beställt flera varor eller varan du beställt består av flera delar, börjar ångerfristen löpa när du mottagit sista varan respektive den sista delen av varan. Om du ångrar köpet måste varan återlämnas oanvänd, i oskadat skick och med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering.

Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du följa instruktionerna under fliken ”Returhantering”. Du kommer utan dröjsmål att få en bekräftelse på att vi mottagit ditt meddelande, varefter vi tar ställning till, om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att kunna tillämpa ångerrätten. Du kommer därefter att motta ett svar med e-post från oss, i givet fall med information om hur du ska skicka tillbaka varan.

Efter mottagandet av den återsända varan kommer köpesumman att återbetalas till dig inom 14 dagar räknat från dagen då vi mottog meddelandet om ångerrätt .

Konsumentverkets blankett för utövande av ångerrätt.

Reklamationer och återköp i vissa fall

Om du som är privatperson mottagit en skadad produkt, eller om vi skickat fel vara, måste du reklamera varan snarast och senast inom 3 dagar från att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet.
Om du som är företagare mottagit en skadad produkt, eller vi skickat fel vara, ska du reklamera snarast efter att du tog emot varan.

Det gäller för såväl privatpersoner som företag, att den skadade respektive felaktigt skickade varan ska återsändas i likadan förpackning och med samma transportföretag, som när den mottogs, tillsammans med en utförlig beskrivning av felet. Du ska i så fall reklamera via vår hemsida genom att följa instruktionerna under fliken ”Returhantering”.

Om vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid, återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt skickade varan.

Tryckfel m.m.

Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor och tjänster som förekommer i vårt sortiment.

Force Majeure

Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, elavbrott, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

Tvist

Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) tillhandahåller ett kostnadsfritt förfarande, som privatpersoner kan utnyttja i tillfälle av tvist. Vi har som policy att alltid följa ARN:s rekommendationer. Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol.

Policy och cookies

De personuppgifter du lämnar till oss kommer inte att vidarebefordras, säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner utan ditt samtycke. Vårt enda syfte med att samla in och spara informationen är att kunna ge dig optimal service. Vill du att vi raderar du uppgifter vi har om dig eller om du vill veta vad vi har för uppgifter om dig så skickar du bara ett meddelande till oss.

Enligt lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft den 25:e juli 2003 så ska besökare på en webbplats informeras om användande av så kallade cookies, samt få möjligheten att förhindra att de används.

En cookie är en liten textfil (oftast mindre än 1 kB) som sparas i din dator och lagrar information. Cookies används bland annat för att förbättra webbplatsen för användaren.

Vi sparar ingen personlig information i våra cookies. Det finns säkerhetsinställningar i de flesta webbläsare som kan avaktivera cookies. Om du väljer att inte acceptera cookies på vår webbplats, kommer webbplatsen inte att fungera tillfredsställande.

Vid besök på denna webbplats sker automatisk registrering av din IP-adress för mätning av besöksfrekvens.

Reklamation och retur

Reklamationer och returer på t-shirts och merch köpt via Spreadshirt läser du mer om här!

Du som är privatperson har 14 dagars ångerrätt/bytesrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket.

Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid.

Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel i varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.

Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

Instruktioner:

Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran. Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returblanketten. Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar.

Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
Förpacka godset väl för att undvika skador. Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och skicka den till oss.

Returer kan skickas som brev, Företagspaket eller motsvarande frakttjänst anpassad för leverans till företag. Observera att paketleverans till ombud inte accepters.

OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

Returbergäran

Företags info

Företagsnamn: Perfekt Produktion i STHLM HB

Org.nr: 969698-9475

Säte: Åkersberga, Sverige

Kontakta oss